Rudarska 65 Tuzla vlada@tk.kim.ba
logo VLADA TUZLANSKOG KANTONA www.vladatk.gov.ba
Informacije sa sjednica

Informacija sa 1. vanredne sjednice Vlade Tuzlanskog kantona

07.03.2025

Stvaranje mogućnosti za refundaciju troškova prijevoza za učenike i studente
Vlada je danas utvrdila prijedloge zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, izmjenama i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju i odgoju, te dopunama Zakona o visokom obrazovanju. Razlozi za izmjena i dopuna zakona su višestruki a ono što se treba istaknuti, jeste uvođenje norme u oblasti srednjeg obrazovanja i odgoja i visokog obrazovanja koja predviđa mogućnost refundiranja troškova prijevoza učenika od strane osnivača škole. Tako je predviđeno da, za škole čiji je osnivač ili suosnivač Skupština Kantona, odnosno za čijim radom je Skupština Kantona iskazala javni interes, refundiranje troškova prijevoza učenika vrši se putem škole, a u skladu sa posebnom odlukom koju će u narednom periodu donijeti Vlada Kantona. Kada je u pitanju oblast visokog obrazovanja, Zakon predviđa da osnivač visokoškolske ustanove može refundirati troškove prijevoza studenata, a za visokoškolsku ustanovu čiji je osnivač Skupština Kantona refundiranje troškova prijevoza studenata vršit će se putem visokoškolske ustanove, a u skladu sa posebnom odlukom koju će također u narednom periodu donijeti Vlada Kantona
Također, ovim izmjenama i dopunama zakona koji se odnose na osnovno i srednje obrazovanje usklađuju se postojeće odredbe sa zakonima koji regulišu oblast radnih odnosa ali i uvode nove odredbe kojima se vrši ujednačavanje sa ostalim oblastima koje se regulišu propisima Tuzlanskog kantona kao i usklađivanje sa odredbama propisa viših nivoa. Pored navedenog jedan od razloga je i popunjavanje pravnih praznina uočenih kroz primjenu osnovnog teksta zakona te jasnije preciziranje normi koje se odnose na radne odnose zaposlenika. Jedan od razloga je svakako i jačanje uloge nadležne inspekcije za obrazovanje kroz dodatne kaznene odredbe, povećanje iznosa postojećih novčanih kazni te jasnije definisanje uloge inspekcije.

Zakon o zdravstvenoj zaštiti TK 
Shodno ranijem Zaključku Skupštine TK, Vlada je danas utvrdila nacrt Zakona o zdravstvenoj zaštiti Tuzlanskog kantona, te ga uputila Skupštini Tuzlanskog kantona u dalju proceduru. Izradi novog Zakona se pristupilo radi popunjavanja i otklanjanja određenih pravnih praznina koji nisu jasno definisani Zakonom o zdravstvenoj zaštiti Federacije Bosne i Hercegovine kako bi se upotpunila zakonska regulativa u ovoj oblasti. Konačni cilj jeste bolja i efikasnija zdravstvena zaštita stanovništva, odnosno osiguranika Tuzlanskog kantona. Pored činjenice što su pojedini članovi Zakona o zdravstvenoj zaštiti Federacije neprecizni i nedorečeni, čime se otežava pravilna primjena Zakona posebno na primarnom nivou zdravstvene zaštite. Također, u praksi su se dešavale dileme i mnogi upiti koji su bitni za poslovanje jedne zdravstvene ustanove prvenstveno na primarnom i sekundarnom nivou, a koje nisu bile precizirane u Federalnom zakonu, pa su se dešavala proizvoljna tumačenja što je stvaralo pravnu nesigurnost u ovoj vrlo značajnoj oblasti Kantona. Ova tumačenja odnosila su se na uslove za imenovanje vršioca dužnosti direktora zdravstvene ustanove, uspostavljanje vojnih ambulanti, uspostavljanje mreže zdravstvenih ustanova primarnog nivoa zdravstvene zaštite, postupak otvaranja područnih ambulanti, način imenovanja članova upravnih odbora predstavnika Tuzlanskog kantona, stručnih radnika i Ministarstva zdravstva Tuzlanskog kantona kao kantonalnog ministarstva, utvrđivanja plata direktora zdravstvenih ustanova, dostavljanje izvještaja o radu i poslovanju zdravstvenih ustanova kojima su osnivači gradovi i općine Ministarstvu zdravstva Tuzlanskog kantona.
Zbog svega navedenog Vlada Tuzlanskog kantona pokrenula je proceduru donošenja Zakona o zdravstvenoj zaštiti Tuzlanskog kantona. 

Preciznije uređivanje oblasti predškolskog odgoja i obrazovanja
Imajući u vidu da su se u primjeni postojećeg Zakona pojavile određene nejasnoće, te da su nepreciznosti dovele do otežane primjene, Vlada Tuzlanskog kantona danas je utvrdila Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. Na ove pravne praznine je ukazano i u presudi Kantonalnog suda u Tuzli. Između ostalog, predviđenom izmjenom jasnije se definiše šta se smatra djelatnošću predškolskog odgoja i obrazovanja koja se može realizovati isključivo u predškolskim ustanovama, obzirom da je primijećen rastući trend otvaranja privatnih ustanova koje se bave čuvanjem djece i brigom o djeci, a nadležni inspektori nisu imali mogućnost nadzora takvih ustanova. Tako, po novoj odredbi, svaki vid okupljanja grupe djece (više od dvoje djece) predškolske dobi, koji podrazumijeva obezbijeđen boravak, ishranu kao i organizovane aktivnost s djecom, izuzev okupljanja djece predškolske dobi pod nadzorom roditelja/staratelja u igraonicama u sklopu trgovačkih i ugostiteljskih objekata, te okupljanja djece predškolske dobi u objektima vjerskih zajednica i crkava u svrhu vjerske pouke, smatra se predškolskim odgojem i obrazovanjem u smislu ovog zakona i realizuje se u predškolskim ustanovama. Također, kako do sada nije bilo definisano da direktor sa predškolskom ustanovom mora zaključiti ugovor kojim se obavezuje na puno radno vrijeme u ustanovi, to smo imali situacije da su direktori bili angažovani kao menadžeri, a presudom Kantonalnog suda u Tuzli je ukazano na to da je, obzirom na društveni značaj i ulogu predškolskih ustanova, neophodno regulisati na način da se poslovi direktora u takvim ustanovama ne mogu obavljati bez zasnivanja radnog odnosa, što je učinjeno ovim izmjenama i dopunama Zakona. 
 
Ostale odluke
Vlada je danas prihvatila Mišljenje Ministarstva finansija TK na prijedlog Zakona o dopunama Zakona o porezu na promet nepokretnosti i prava u kojem se navodi da Ministarstvo nema primjedbi na tekst Zakon o dopunama Zakona porezu na promet nepokretnosti i prava, predlaže usvajanje navedenog zakona od strane Skupštine Tuzlanskog kantona. Ovim dopunama se na jedinstven način uređuje pitanje imenovanja komisija za procjenu vrijednosti nepokretnosti i prava sa aspekta uslova za obavljanje poslova u komisiji, te se navodi i da samo Tuzlanski kanton još uvijek nema na jedinstven način uređeno pitanje uslova koje moraju ispunjavati članovi gradskih i općinskih komisija za procjenu vrijednosti nepokretnosti i prava.